Menu Sluiten

Master training Acquisitie

Wat biedt deze training mij?

Naast omzetverhoging en rendementsverbetering op korte termijn, training leer je in deze training hoe je doelgericht, interactief langdurige relaties met je klanten kunt opbouwen en onderhouden. Door goede klantencommunicatie leer je de behoeften, wensen en vragen van je klanten goed kennen en kun je je aanbod daar op afstemmen. Het is de basis van voortdurende verbetering, aanpassing en innovatie. Voor het leveren van gewilde producten of diensten en het creëren van een continue inkomstenstroom en dus voor bestaansrecht op de lange termijn. Ter bevestiging van succesvolle deelname ontvang je na afsluiting het Acquisitie Certificaat.

Is deze training voor mij geschikt?

Deze training is bedoelt voor starters, gevorderde ondernemers en medewerkers van zowel B2C (business to consumer) alsook B2B (business to business) bedrijven. Als starter wil je omzet binnenhalen. Het binnenhalen van omzet biedt een succeservaring die je ‘vleugels’ geeft waardoor je nog meer zelfvertrouwen uitstraalt! Maar acquisitie blijft ook voor gevorderde ondernemers altijd een top prioriteit. Voor jezelf, om keyaccounts te bedienen of om je medewerkers klantgericht te kunnen coachen. ALLE medewerkers, ook al hebben ze geen verkoopfunctie, kunnen bijdragen aan acquisitie voor hun bedrijf. Deze training is dus ook geschikt voor alle medewerkers.

Welk opleidingsniveau is voor deze training vereist?

Om succesvol te acquireren zijn je persoonlijkheid, je communicatievaardigheden en je inzet belangrijker dan je opleiding. Voor deze training is geen vooropleiding nodig. Het is wel een intensieve training met huiswerkopdrachten, dus alleen voor serieuze deelnemers.

Waaruit bestaat deze training?

Deze training bestaat uit 6 wekelijkse bijeenkomsten van 4 uur en 1 bijeenkomst van 2 uur. Na elke trainingssessie worden zelfwerkopdrachten gegeven. Een zelfwerkopdracht vergt doorgaans ook enkele uren. De trainers bieden via mail of Zoompersoonlijke begeleiding tussen de sessies is er ruimte voor persoonlijke begeleiding via mail of Zoom door de trainers. Zo nodig vindt dit face-to-face plaats.

Deze training begint met een zelfonderzoek naar uw persoonlijkheidskenmerken. Wanneer je je eigen kenmerken goed kent kun je beter afstemmen op anderen.

Dan volgen de basics van marketing. Weinig theorie, maar meteen praktische toepassing vanuit je eigen praktijk en een stevige huiswerkopdracht. Je krijgt alle handvatten om dit in je eigen tijd zover uit te bouwen als jezelf wilt: het opzetten van een marketingcampagne of het uitwerken van een compleet marketingplan.

We behandelen verder de basics van verkoopkunde en, uitgaande van je eigen praktijk, trainen we dan op praktische wijze je verkoopvaardigheden. Met rollenspelen, maar ook life met je echte contacten. Je gaat dus meteen resultaten scoren!

Ook besteden we aandacht aan de mogelijkheden van Customer Relationship Management ofwel hoe je doelgericht en systematisch klantrelaties kunt onderhouden.

De laatste sessie is een terugkom-bijeenkomst waarbij ook de certificaten worden uitgereikt. De terugkom-bijeenkomst wordt 4 weken na afsluiting van de eerste 6 bijeenkomsten gehouden.

Wat zijn de resultaten?

In deze training leer je effectief te acquireren. Je krijgt een verhoogd inzicht in jezelf (ken jezelf – ken je opponenten), je maakt je de kernprincipes eigen van marketing en verkoop, je ontwikkeld nieuwe, intermenselijke vaardigheden. Je vermogen tot acquireren stijgt en dit draagt bij aan een hogere omzet en een hoger rendement van je bedrijf. Omdat deze training uitgaat van je eigen praktijk verlies je geen tijd. Integendeel, terwijl je bezig bent met jouw acquisitie train je naar een hoger niveau!

Wie zijn de trainers?

Deze trainingen worden al enkele jaren verzorgd door Ruud Schols en Jaap Cleutjens. Beide zijn niet alleen ervaren trainers, maar ook ervaren ondernemers en business adviseurs. Ze hebben een non-conformistische praktische aanpak en doen ‘het’ heel anders dan anderen. Ze weten goed en begripvol aan te sluiten bij de persoonlijkheid en situatie van jou als deelnemer. Ze zullen je stimuleren en steunen, maar ze zullen je ook pittig uitdagen, uit je comfortzone lokken, uit je evenwicht brengen en je allergieën laten ervaren. De recensies laten echter zien dat deelnemers altijd positief in hun kracht komen. De derde trainer wordt gevormd door de groep deelnemers die elkaar feedback geven. Soms worden extra trainers gevraagd om met de deelnemers aan de slag te gaan.

Wat kost deze training?

Deze training kost € 3.000,-. Dit bedrag is een risicoloze, optimaal renderende investering in jezelf en je bedrijf. Bovendien ben je tijdens deze training gewoon bezig met je werk. Nou ja, ‘gewoon’… er worden wel een paar tandjes extra bijgezet en je wordt ook over je vermijdingsgedrag heen geholpen. Je verliest dus geen tijd! In vaktermen: No opportunity losses!

Wanneer en waar vindt deze training plaats?

De exacte data en locaties van deze trainingen vindt je op onze trainingskalender. Mochten bepaalde data je niet uitkomen, neem dan contact met ons op. Meestal kunnen we in overleg met de groep er wel een mouw aan passen.